Malin

21.08.18 Reykjavik, en massa gatukonst och lite regn

Publicerad 2018-08-22 21:46:00 i Iceland Adventure,

Det regnar idag också, såklart. Det är lite fascinerande för det känns som att islänningarna inte direkt är brydda av vädret. Till och med tanterna går med långakjolar utan strumpbyxor trots att jag önskar att jag tagit på mig understället. Så vi försöker göra som islänningarna, acceptera det silande regnet som letar sig innanför mina muddar på jackan, vi kan ju ändå inte göra något åt det och istället gå för att klappa katter. I detta fallet sådana som var målade på en vägg. För det finns det mycket av här i Reykjavík, gatukonst. Och katter också för den delen, tydligen får de även ligga i butikerna ovanpå de väldigt dyra islandströjorna som jag möjligtvis kommer hem med... Dessutom gav sig regnet till slut så jag fick ett turistkort framför båten som ska ta dig till dina drömmar. Vädret i Island alltså, det är vad det är, men blir rätt perfekt ändå. 
 
 
 
 
Maffigaste kyrkan i stan. 40 år att bygga och påminner om ett vikingaskepp men insidan var inte lika mycket att skryta om. Möjligtvis deras orgel med sina 5000 pipor. Det ni!I
 
När gatan är målad som prideflaggan och kyrkan är i bakgrunden då måste man få vara med på bild.
 
 
Såklart är det Janna som tagit, vad jag tror är ALLA bilderna i detta inlägget. Detta med att ha med sig en personligfotograf på resorna. Livet som influencer right?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela