Malin

23.08.18 Vart är popcornen till vykortsfilmen

Publicerad 2018-08-24 13:00:00 i Iceland Adventure,

Låt mig berätta om ett litet monster, ett litet monster som äter grusväg till frukost, väggropar till lunch, vattendrag till mellanmål och soppa till middag. Vad vi är glada för att vi fått låna just lilla monstret (tack Kalle och Barbro), fyrhjulsdriven och stor så den klarar att ge oss de bästa vyerna. För vilka vyer vi fått idag. Helt otroliga. Nästan så att jag ville ha popcorn till filmen som utspelade sig genom framrutan. Lille monstret tuggade sig stadigt upp i bergspasset bredvid den mäktiga sovande vulkanen Snæfellsjökull som nu är täckt av en glasiär för att sedan stadigt rulla ner mot havet igen. Ta oss till fiskebyen Stykkishólmur med chokladstopp och vattenfall. Jag lekte med döden vid stenavsattserna vid Gerðuberg cliffs och klättrade in i en skreva skapad av vattnets kraft att gräva sig igenom berg. Och som avslutning på dagen fick jag köra riktig Isländsk dirt road genom fält där fåren sprang på vägen och genom vattenfåror. Och när jag tillslut fick öppna grinden, ja en faktisk grid, i slutet av "vägen", som faktiskt var en väg enligt google maps, så hade jag vuxit tre centimeter. Nu är även jag och lilla monstret kompisar och detta är bara första dagen på äventyret runt Island. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-08-24 18:25:06

Älskar att läsa om era äventyr! Tack Malin 😍

Postat av: Annika Hagman

Publicerad 2018-08-24 18:26:51

Älskar att läsa om era äventyr! Tack Malin 🤗

Svar: Vad kul att du tycker det😍
Malin Kaseste

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela