Malin

26.08.18 Låt mig introducera Herr Vulkan

Publicerad 2018-08-27 23:05:28 i Iceland Adventure,

En svart kulle som visar sig vara en krater reser sig upp över ett hav av gröna små buskar med en sjö som sträcker ut sig mot de bruna bergen. Myvatn var ett stopp svårt att missa. Så idag har jag klättrat upp för vulkanen Hverfjell och promenerat runt en krater bara sådär. Och när vi ändå var på g med vulkaner passade vi på att kika på Viti en lite mindre med en superblå pöl i mitten. Sedan gjorde jag ett försök att titta på geotermisk aktivitet också. Men det gick inte så bra. Jag brukar inte vara så kinkig, men alltså den doften av svavel, den kunde jag bara inte befinna mig i. Så jag övergav snabbt Janna (som måste sakna luktsinne) och gick tillbaka till bilen för att tröstäta chokladrispuff mojänger som är min nya favorit. Efter kex då. För kex är min absoluta favorit att bilsnacksa på den här resa, vilket Janna upptäckt då de alltid verkar vara slut.
Annars då? Annars har Lilla monstret fått rulla mjuk asfalt längs ringvägens norra sträcka. Och stannat vid ett vattenfall till såklart. Godafoss tyckte jag var mäktigare att se än Gullfoss, så såklart passade jag på att leva farligt genom att ställa mig lite för nära strömmen på en lite för hal sten. Men vad gör man inte för konsten? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela