Malin

27.08.18 Konsten att tölta

Publicerad 2018-08-28 16:15:02 i Iceland Adventure,

Nog för att jag älskar våra isländska frukost med Skyr, banan, jordnötsmörssmörgås och pullverkaffe, men att starta dagen med riktigt kaffe är ändå bäst. För idag var inte en vanlig dag på Island där vi firar examen, idag minifirar vi att Janna fyllt jämt i år. För jag har varit busig och skjutit upp presenten till nu. Så idag har vi ridit islandshäst. Eller Janna har ridit, jag har mest skumpat fram. Men det är ett framsteg från att åka häst, för jag fick allt håll lite koll på min lilla Skarpur, även om han följde efter sina kompisar och inte direkt vandrade iväg jättelångt. Och jag fick honom allt att tölta i slutet. Janna fick den så kallde vilda hästen, vilket betydde att man var tvungen att rida och inte bara skumpa. Och den gillade att tölta hellre än att trava. Så det var våra förmiddag det, en tur på hästryggen i en dalgång vid en fjord i Island. 
Resten av dagen rullade Lilla monstret vidare neråt mot söder kusten. 
Lite rädd men väldigt nöjd kallar jag den minen.

Detta är en rätt så normal vy av landskapet från bilfönstret.

En del dramatiska berg finns det också att titt på.

Kan det någonsin bli förmåga trädgårdstomtar?




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela